Program prehrane 3. Teden

 

 

Tretji teden:

1) Glina na tešče (zadnji teden; H glini se vrneva še enkrat).

 

Kako se počutiš po glini? Opažaš že kakšne spremembe? Sprememba je lahko vidna tudi na kvaliteti blata.

(odgovore zapišeš v zvezek oz. dnevnik).

 

2) Smutiju lahko dodaš tudi borovnice – kasneje tudi jagode – je odličen!!

 

Po smutiju lahko potem še zajtrk, v kolikor ti bo premalo – takoj za smutijem, npr. en kos kruha z avokadom in redkvico ali zajtrk (po želji; ne vem, kako si navajena zjutraj – nekatere zjutraj nimate zajtrka; za tiste, bo smuti najbrž zjutraj že velik korak. Želela bi si, da se nekako navadiš na zajtrk; vsaj smuti). Drugače po smutiju poješ še nekaj – zajtrk, ki si ga navajena; Mogoče ti bo pasalo malo manj, ker si popila smuti.

 

Kako ti je smuti? Ti je všeč? Si se navadila?

 

Med smutijem oz. zajtrkom in do kosila NI vmesnih prigrizkov.

 

V tem tednu lahko ponovno piješ kavo ali pričneš z zelenim čajem; Kavo lahko tudi zamenjaš za: torej zeleni čaj, matcho, kurukumin late ali kakšen drug čaj. Lahko se navadiš na kakšno žitno kavo – so odlične!!

 

Torej: Kaj si ugotovila glede kave? Te je bolela glava? Si jo pogrešala? Kaj se je dogajalo?

(odgovore zapišeš v zvezek oz. dnevnik).

 

3) Kosilo (ko boš…glede na tvoj življenjski ritem) – do 16.ure (posebnost pri kosilu: zmanjšaj porcijo kosila na polovico in dodaj to polovico več v solato).

 

POZOR: med zajtrkom in kosilom še vedno NI vmesnih pregrizkov!! Majhnih malic, oreščkov, “nekaj malega” in podobno:

 

 

4) Večerja (zadnji obrok preden zaide sonce); vsak dan za večerjo narediš ali:

 

a) Zelenjavna juha – zelenjava po želji, BREZ mlečnih sestavin (mleko, smetana); Če že, rastlinske. V juho dodaš 3 jušne žlice: čičerike (lahko že kuhano iz steklene embalaže) ali 3 žlice fižola, ali 3 žlice prosene ali ajdove kaše + jušna žlica: olivnega olja ali bučnega olja ali kvalitetnega olja po želji. Za na vrh dodaš še konico kajenskega popra ali chilija.

ali

b) Solata (približno 100g, to je po navadi ena pakirana solata, ki je že pripravljena- kljub temu jo umiješ) – dodaš vse zgornje našteto kot pri juhi (po jušnih žlicah) ali: 3 trdo kuhana jajca, 200 g pečenega piščanca na žaru, losos, tuna, riba…Dodaš tudi olje.

 

Hrano kombiniraš po želji – pomagaj si s priporočenimi možnostmi.

Še vedno veliko ZELENEGA. Veliko solat, k vsemu, kar ješ – kosilo in večerja dodaj zelenjavo. Več zelenjave.

 

 

POSEBNOSTI 3. tedna

 

1) Teden BREZ SLADKORJA. Nič sladkarij, ne sladkorja v nobeni obliki (niti med, kokosov, javorjev sirup…nič)! Sadja NIČ, razen sadje v smutiju (lahko daš v smuti kakšen sadež več). To je drugače, ker zelenjava sladkor razgradi. Edino sadje v smutiju.

Enostavno se želimo ta teden preveriti, kako se počutimo, če ni samostojnega sladkorja v naših ustih.

 

2) Teden brez VSEH mlečnih izdelkov če se le da, še naprej. V kolikor imate težave z: alergijami, kožo, dihali, težko shujšate ali kakršnekoli hormonske težave, napihnjenost, otečenost telesa, candida se potrudite, da se BREZ MLEČNIH IZDELKOV DLJE ČASA. Idealno bi bilo vsaj 6 mesecev. Zamenjaj jih za rastlinske izdelke ali jih enostavno preskoči.

 

3) V svoj jedilnik dodaj čim več zelene zelenjave in zelenjave ter sadja nasploh!! Ženske imamo rada solate na vse načine J Skuhaj si zelenjavne juhe, rižote in podobno.

4) Pravilo 12 ur – BREZ HRANE še velja! To pomeni, če si nazadnje jedla ob 19.uri ne ješ pred 7.uro zjutraj – Prilagodi si, vendar imej v mislih, da je zadnji obrok pred sončnim zahodom (sicer je prebava samo še 20%).

5) Pij veliko tople vode ali razredčen sokove s toplo vodo (pomarančni in korenček). 1 cm soka, ostalo topla voda.

6) Čaj koprive po želji (med 17. in 19.uro)

7) BREZ PRIGRIZKOV🌟Tudi ta teden; ješ 3x/ dan v premorih 4 ure BREZ VMESNIH “grickalk.” NIč piškotov, nekaj “malega.” Če bo potreba velika, pojdi kar na PREDIHOVANJE!!!!! Če boš lačna, pojej pri vsakem od treh obrokov več. Če si zelo aktivna, si daj polovico več kosila, zajtrka ali večerje. Samo ne »iskati« vmes.

Pij veliko tople vode, med 17. in 19. uro si lahko pripraviš čaj iz kopriv ali mete.

 

👎Živila, ki jih za 7 tednov ČRTAŠ in pospraviš daleč na konec omare (za začetek): hrenovke, konzervirana tuna, slanina, svinjina, fermentirani sojini izdelki, kikiriki, pistacija, alkohol, pijače z mehurčki, kečap, majoneza, kolači, krofi, pecivo, pica, vnaprej pripravljeni, zamrznjeni obroki, sladkarije, hitra in ocvrta hrana, žvečilni gumiji. VSE PREDELANA HRANA.

 

DOVOLJENA ŽIVILA: jajca, piščančje meso, puran, ribe (ne losos), tofu; žita: ajda, kvinoja, divji riž, proso; sladek krompir; vse stročnice (čičerika, fižol…razen grah in fermentirani sojini izdelki; zelenjava: vsa (razen koruze, graha in gob); brazilski oreščki, bučna semena, laneno seme, lešniki, mandlji, orehi, pinjole, semena konoplje, sezamova in sončnična semena; olja: laneno, kokosovo, olivno, sezamovo, sončnično, maslo, ghee; avokado, grenivka, limona, limeta; dodatki: sol, poper, kajenski poper, jabolčni kis (surov in neprečiščen); pijača; voda, nesladkano mleko iz mandljev ali kokosa, zeleni čaj (s kofeinom ali brez), zeliščni čaj (črna detelja, poprova meta); in seveda sadje in zelenjava v neomejenih količinah

Primeri kombiniranja hrane:

 

ZAJTRK (Če je potrebno poleg smutija):

  • jajca ali jajčni beljaki na različne načine: vmešana, trdo ali mehko kuhana, na oko. Z dodano zelenjavo, paprikami, bučkami, paradižnikom. Zraven kakršnakoli solata, zelenjava.
  • topli kosmiči: amarant, rjavi riž ali kvinoja z oreščki, mandljevim mlekom, cimetom in stevio (ali ksilitol)
  • sesekljan sladek krompir s čebulo in trdo kuhana jajca
  • palačinke: uporabiš moko iz ajde ali rjavega riža, jajca, mandljevo mleko, sol. Noter zavijete zelenjavo.
  • slana pita z brokolijem in ajdove moke
  • omleta z zelenjavo (špinača, čebula, avokado) rahlo popraženo na kokosovem olj
  • umešana jajca s puranom, čebulo in na koščke narezanimi bučkami
  • mehko kuhana jajca s koščkom kruha iz lana
  • topli ajdovi kosmiči s cimetom
  • palačinke brez glutena s popečeno zelenjavo

 

KOSILO (ALI VEČERJA):

  • različne solat: s špinačo, listnato zelenjavo, zelenim ohrovtom, čebulo, kalčki, korenčkom, repo, oreščki, limono, limeto
  • divji in rjavi riž s poparjeno ali kuhano zelenjavo
  • popečena zelenjava s tofujem ali piščancem
  • pečen sladek kromipir s pečenim puranom
  • na žaru ali ponvi popečena oz. kuhana riba (brancin, orada, polenovka, postrv) in zelenjava
  • pečen krompir z zelenjavo
  •  solata s piščancem in s polovico avokada
  • enolončnice, juhe (brez mleka in mlečnih izdelkov) – piščančja, zelenjavna, porova, cvetačna, lečina
  • kvinoja ali ajda z zelenjavo
  • puranji ali piščančji sendvič s kruhom brez glutena, kvasa, mlečnih izdelkov ali sladkorja